Case Study : Woonzorg Nederland

Woonzorg Nederland staat voor samen zelfstandig wonen in een betaalbare, veilige en toegankelijke woning met ruimte voor ontmoeting in de buurt. Persoonlijke aandacht en samenwerking in een lokaal zorg- en dienstennetwerk zijn hierbij leidend. Deze belofte wil Woonzorg Nederland doen aan al haar bewoners, ook de bewoners in verzorgings- en verpleeghuizen. Samen met partners in wonen, zorg en dienstverlening wil Woonzorg deze belofte waarmaken en brengt zij ouderenhuisvesting naar een hoger plan.

 

Altijd een medewerker aan de lijn

Voor Woonzorg is het belangrijk dat hun medewerkers dichtbij hun bewoners staan. Bijvoorbeeld indien een bewoner een vraag over haar woning heeft, dan wil men dat de vraag direct wordt beantwoord door de “bewonersconsulent” uit die regio. De bewonersconsulent heeft echter geen vaste werkplek, daarom is het van belang dat telefonische vragen simpel en snel naar de best beschikbare medewerker(s) uit de regio gerouteerd worden. Als een bewonersconsulent niet beschikbaar is, dan wordt een collega gezocht die het gesprek kan beantwoorden.

“Het platform is cloud-gebonden dus zeer flexibel, we hebben de mogelijkheid om op de thuiswerkplek ook een telefoon te plaatsen dan wel een softphone te gebruiken.”

Woonzorg

In deze klantcase stellen we een aantal vragen aan Folkert de Gans, Teamleider Operations ICT van Woonzorg Nederland.

Download hier de klantcase